1 Ekim 2016 Cumartesi
30 Eylül 2016 Cuma
29 Eylül 2016 Perşembe
2 Eylül 2016 Cuma
Carpe Diem
“Carpe Diem”, Latin edebiyatının ünlü ozanı Horatius‘un bir dizesinde geçen ve Milattan 23 yıl önce söylenmiş benim çok sevdiğim bir özdeyiştir.
Direkt çevirisi; “Günü Yakala”dır.
Şimdilerde ise en çok “anı yaşa”,“gününü gün et”, “günü yaşa”anlamlarında kullanılmaktadır.
Halbuki günümüzde yaygın olan bu algı yanlıştır, asıl anlamdan uzaklaşmıştır.
Burda sanki “yarını düşünmeden, kayıtsız, umursamaz ve hazcı bir yaşam sürmek”gibi tamamen yanlış bir yorumlama vardır.
Orijinal kitaptaki dizenin tamamı ise şöyledir:
“Günü yakala; yarına çok az güven”
“Günü yakala; yarına çok az güven”
Burada bahsedilen şey geleceği görmezden gelmek değil; aksine geleceği BUGÜN’den düşünerek harekete geçmek ve yaşadığımız anı değerli kılmaktır. Çünkü “yarın” bizi nelerin beklediği belli değildir
30 Ağustos 2016 Salı
25 Ağustos 2016 Perşembe
Pet su şişesi altındaki işaretler ne anlama geliyor
İçtiğimiz suyun şişesi bizim için ne derece tehlikeli yada tehlikeli mi işte bunun cevabı...
Şişenin altında bulunan işaretler bizim için hayli önem taşıyor. Sırasıyla inceleyelim.
1. PET ya da PETE: Şişenin altında bu işaret mevcut ise, şişe tek kullanımlık olarak tasarlanmıştır. Tekrardan doldurup kullandığınız takdirde suya ağır metaller ve çeşitli kimyasallar karışabiliyor ve böylece kullanan kişinin hormon dengesi dahi bozulabiliyor.
2. HDP ya da HDPE: Bu işaeretli şişeler uzmanlar tarafından en çok tercih edilen ve önerilen şişeler olup, içinde bulunan maddeye her hangi bir kimyasal karıştırmamaktadır.
3. PVC ya da V: Suya iki toksik materyal karıştırabilen bu plastiğin şişelerde kullanımı tavsiye edilmiyor.
4. LDPE: Suya herhangi bir kimyasal karıştırmasa da karıştırma ihtimali olduğu için kullanımı su için uygun değil.
5. PP: Isıya karşı direnci yüksek ve kullanımı ideal.
6. PS: ısındığı zaman kanserojen bileşenler yayabilir dolayısıyla uzun süreli kullanımı uygun değil.
7. PC, Diğer: Sporcu su şişeleri, biberonlar, yemek kaplarında kullanılan bu plastiğin, en tehlikeli ve uzak durulması gereken plastik olduğu söyleniyor
Kaynak: Teknoloji.net
14 Ağustos 2016 Pazar
İlkokula başlayacak çocukların hangi becerileri kazanmış olması gereklidir?
Aşağıda
saydığımız özelliklerin tümünü çocukta görebiliyorsak 1. sınıfa hazır
diyebiliriz. Bütün bu özellikleri çocuğumuzda görüyorsak sıkıntı yok demektir
ama birinde bile gözlenen bir eksiklik okulla ilgili problemler yaşamanıza
sebep olacaktır.
Özbakım
becerileri: Tuvaletini
yalnız başına yapabilir, elbiselerini ıslatmadan yüzünü yıkayıp, kurulayabilir,
dişlerini fırçalayabilir, kendisi yemek yiyebilir, düğmelerini ilikleyip çözer,
kendi başına giyinip soyunabilir. Defteri, çantası, ceketi gibi kendi eşyalarına
sahip çıkabilir, toplayabilir.
Sosyal-
duygusal gelişim: Kurallara
uygun davranışlar sergileyebilir, arkadaşlık başlatabilir ve sürdürebilir,
belli ölçüde gerilim ve öfkeyle baş edebilir, bir oyun için gerekli kuralları
anlayabilir, sırasını bekleyebilir, sosyal kuralların nedenlerini anlayabilir.
İnce
motor -küçük kasların motor gelişim: çocukların yazı yazabilmesi için ince motor
becerilerinin gelişmesi gereklidir.1′den 10′a kadar rakamları kopya edebilir,
daire, kare, dikdörtgen, üçgen şekillerini çizebilir, dikey, yatay, eğik, eğri
çizgileri çizebilir, kopya edebilir, şekillerin sınırını taşırmadan
boyayabilir, baş, vücut, kollar, bacaklar, ağız ve gözlerden oluşan insan
çizimi yapabilir, su gibi akıcı maddeleri bir kaptan diğerine boşaltabilir,
verilen sıralamaya göre(renk, büyüklük gibi..) ipe boncuk dizebilir.
Kaba
motor- büyük kasların motor gelişimi: 5 kez üst üste sekerek sıçrama hareketi yapabilir,
öne doğru takla atabilir, kendine atılan küçük bir topu elleriyle tutabilir.
Bilişsel
Gelişim; Algılama,
dil ve kavram alanındaki gelişimleri içerir.
Algılama gelişimi:10-12 kadar ana ve ara rengi tanır ve bunları
eşleştirebilir,1 den 20′ye kadar olan rakamları tanıyabilir, dokunarak
nesneleri sayabilir,1′den 10′a kadar olan sayılarla toplama ve çıkarma
işlemleri yapabilir, sıra ile haftanın günlerini sayabilir, aynı anda birbirini
takip eden 2-3 emri yerine getirebilirim.(“Suyu mutfaktan al, sonra bana getir
ve yanıma otur” gibi), anlatılan bir öyküdeki detayları hatırlayabilir, sebep
-sonuç ilişkilerini kurabilir.
Dil
gelişimi: Adını
soyadını söyleyebilir, ailedeki kişilerin isimlerini söyleyebilir, niçin
sorusunu açıklayarak cevaplayabilir, geçmiş şimdiki ve gelecek zaman ile ilgili
konuşurken kelimeleri (dün, bugün, yarın) doğru kullanır, dilbilgisi
kurallarına uygun konuşur, zıt anlamlı kelimeleri söyleyebilir(şişman-zayıf,
sert-yumuşak ağır-hafif, gece-gündüz ).
Kavram
gelişimi ölçütleri: Büyük-
küçük kavramlarını, sağını, solunu bilir, nesneleri büyüklük, genişlik ve
uzunluk özelliklerine göre sınıflandırabilir.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)