31 Ocak 2017 Salı

''Çocuğunuzun Beynine Hoş Geldiniz ''Kitap Önerisi


Gebeliğin başlangıcından üniversiteye kadar zihnin gelişimi
Çocuğunuz hiperaktif mi?
Enstrüman çalmayı öğrenmek çocukları daha zeki yapar mı?
Çocuklar rüyalarında ne görür?


Bu ve benzer birçok sorunun cevabı ÇOCUĞUNUZUN BEYNİNE HOŞ GELDİNİZ‘de.
Bu kitap gebeliğin başlangıcından üniversiteye kadar olan tüm dönemleri ele alıyor, çünkü her ne kadar bu konudaki pek çok kitap ilk üç yılla sınırlı kalsa da, beynin gelişimi çok daha uzun süre devam eder. Bir çocuğun beyninin gelişimi ve olgunlaşması, on yıllar süren karmaşık bir süreçtir. Çocuğunuzun beyni, üniversiteye gidene kadar gelişmeye ve çevresine uyum sağlamayı sürdürür. Dolayısıyla, çocuğunuz yenidoğan da olsa, bebek ya da ergen de olsa bu kitaptan yararlanabilirsiniz.
ÇOCUĞUNUZUN BEYNİNE HOŞ GELDİNİZ bilinen yanlışları yıkacak, şaşırtıcı içgörüler ortaya çıkaracak ve çocuğunuz hakkında düşünme şeklinizi geliştirecek

  kitabı okuduğunuzda hiç bilmedikleriniz ve yeni öğrenecekleriniz sizi çok şaşırtabilir mutlaka her ebeveynin bu kitabı okuması size çocuğunuzu tanımada yeni kapılar açıcaktır.İyi okumalar

Gazetelerden gece çantası yapımı



















12 Kasım 2016 Cumartesi

Nokta Peter Reynolds

Nokta aslında bir çocuk kitabıdır…
Ancak eğitim ile bir şekilde ilgilenen ya da uğraşan yetişkinler için de okunması gereken bir yapıttır. “Nokta” kitabı “doğru öğretmen yaklaşımı”, “öğrenci-öğretmen ilişkisinin” nasıl olabileceği konusunda okurlarına farklı bir bakış açısı sunmaktadır. Bu bakış açısının sunumu da kör göze parmak şeklinde değil, farkındalık düzeyiyle verilmeye çalışılmıştır.bilindik öğretmen, anne ve baba yaklaşımı ve cümleleriyle değil onu anlayan ve çevresindeki diğer kişilerden farklı yaklaşan kişilerden etkilenerek öğrenme ve dolayısıyla olumlu değişim sürecine girmektedir. Kitapta, Vashti resim yapamadığını düşünen 7-8 yaşlarında bir çocuktur. Resim öğretmeni onun bu durumu fark eder. Ancak ona yapabilirsin, yapılamayacak bir şey değil, aslında çok kolay vb şeklinde bir yaklaşımda bulunmaz.
Öğretmeni, Vashti’den resim kâğıdının ortasına bir nokta yapmasını ve kâğıdın altına da adını yazmasını ister. Vashti öğretmenin dediklerini yapabilirim der ve yapar. Hikâyenin bundan sonrası yine öğretmen yaklaşımından kaynaklanan ve çocuk üzerindeki inanılmaz değişimle devam etmektedir. Öyle ki, Vashti resim sürecini okulda açtığı “Nokta Sergisi”ne kadar götürecektir. Öğretmenin sergilediği yaklaşım kitapta, okurlara açık bir şekilde verilmektedir!!! Kitap için seçilen kahramanlar çocukların sürekli karşılaştıkları ve iç içe oldukları kahramanlar olarak seçilmişlerdir. Öğretmen ve öğrenciler… Dolayısıyla çocuk olayı anlamada çok zorluk çekmeyecektir. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...