13 Eylül 2015 Pazar

Mandallarla Yapılacak Eğlenceli Etkinlikler

                                                                 makarnalarla yapılmış


























                                                     
 















                              mandalla tuttugunuz ponponları boyaya batırarak çok güzel çalışmalar yapabilirsiniz

Martı Jonathan Livingston okunması gereken bir Öykü

                      Martı Jonathan Livingston,
 ABD'li yazar Richard Bach tarafından yazılmış, bir martının hayatını ve bize kendi sınırlarımızı aşabileceğimizi söyleyen, bir ders vermek amacıyla yazılmış masal türünde , İnsanlığı güzel bir şekilde eleştiren ve ders verici nitelikte yazılmış dünya edebiyatında önemli bir yeri olan kitaptır. Bu kitapta Jonathan'ın hayatı, uçuş denemeleri vb. olaylar anlatılıyor.Ergenliğe girmiş 12 yaş ve üstü çocuklarımızda anlam arayışlarına olumlu destek verecek bir kitaptır.
 Bütün martıların amacı uçmak değil yemek bulmaktır; ama Jonathan'ın amacı uçmak ve yeni şeyler öğrenmektir. Bu nedenle martılar tarafından dışlanmıştır. 2. bölümde Jonathan iki martıyla beraber cennet sandığı yere gider.Orada Sullivan ile tanışır. Beraber uçuş çalışmaları yaparlar. Sullivan dostluğa çok önem verir. Jonathan'ın kardeşi olur. Daha sonra Chiang adlı yaşlı bir bilge martıyla tanışır. Oranın cennet olmadığını cennetin bir mekan ya da zaman dilimi olmadığını ve ancak cennete mükemmelikle ulaşabileceğini öğrenir. Chiang'ten hız dersleri alır. Chiang bir gün parlaklaşarak yok olur. 3. bölümde Jonathan'ın öğrencileri olur. Daha sonra beraber dışlandığı sürüye giderler. Birçok dinleyicileri olur.Bu nedenle martılar tarafından dışlanmıştır. 2. bölümde Jonathan iki martıyla beraber cennet sandığı yere gider.Orada Sullivan ile tanışır. Beraber uçuş çalışmaları yaparlar. Sullivan dostluğa çok önem verir. Jonathan'ın kardeşi olur. Daha sonra Chiang adlı yaşlı bir bilge martıyla tanışır. Oranın cennet olmadığını cennetin bir mekan ya da zaman dilimi olmadığını ve ancak cennete mükemmelikle ulaşabileceğini öğrenir. Chiang'ten hız dersleri alır. Chiang bir gün parlaklaşarak yok olur. 3. bölümde Jonathan'ın öğrencileri olur. Daha sonra beraber dışlandığı sürüye giderler. Birçok dinleyicileri olur. kitaplarla mutlu kalın

12 Eylül 2015 Cumartesi

Çocuğunuzun 1. sınıf Kaydını Nasıl Ertelersiniz?

                                                           
                         
Çocuğunuz Eylül ayı sonu itibarıyla 72 aylıksa devamı zorunludur,
Çocuğunuz Eylül ayı sonu itibarıyla 66,67,68 aylık ise okula dilekçeyle başvurarak kaydını erteletmeniz için yeterli,
Çocuğunuz Eylül ayı sonu itibarıyla 69,70,71 aylık ise hastanelerin çocuk psikiyatrisi bölümüne başvurun ordan alacağınız rapor ile erteletme yapabilirsiniz.
ancak eğer çocuğunuzda tanısı konulmuş bir problem varsa çocuk psikiyatrisinden aldığınız raporlarınızla Rehberlik Araştırma Merkezlerine başvurarak 1 yıl daha anaokulu eğitimi alabilirsiniz.

ilgili yönetmelikler (İlköğretim yönetmeliği)
-İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın Eylül ayı sonu itibarıyla 66 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Gelişim yönünden ilkokula hazır olduğu anlaşılan 60-66 ay arası çocuklardan, velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.
(Değişik ikinci fıkra:RG-14/8/2013-28735) Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 66, 67 ve 68 aylık olanları, velisinin vereceği dilekçe ile; 69, 70 ve 71 aylık olanları ise, ilkokula başlamaya hazır olmadıklarını belgeleyen sağlık raporu ile okul öncesi eğitime yönlendirebilir veya kayıtlarını bir yıl erteleyebilir.
-Okul öncesi dönemde özel eğitim hizmetleri MADDE 29 – (1) (Değişik 21.7.2012/28360 R.G.) “37-66 ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak, bu bireyler için okul öncesi eğitim Özel Eğitim Değerlendirme Kurul Raporu ile velisinin yazılı onayı doğrultusunda eylül ayı sonu esas alınarak 78 aya kadar uzatılabilir. e-Okul sistemi üzerinden kaydı yapılan ve okul öncesi eğitim süresi uzatılan çocuklar velisinin resmi başvurusu ve il/ilçe özel eğitim hizmetleri kurulu kararı ile uygun kuruma yerleştirilir.”
  mutlu kalın 

8 Eylül 2015 Salı

YAŞ GRUPLARINA GÖRE ÇOCUK VE ÖLÜM KAVRAMI


     Yaşadığımız bu günlerde Bütün Şehitlerimize Allahtan rahmet acılı ailelerine başsağlığı dileyerek,hiç ihtiyacımız olmaması dileğiyle bu yazıyı paylaşıyorum .
    Çocukların ölüm olayına karşı tepkisini belirleyen şeyler, yaşı, içsel dayanıklılığı, ev ortamının güvenli olup olmadığı, ölen kişinin yakınlık derecesi, yetişkinlerin çocuğa verdikleri teselli şekli ve düzeyi, ve ölüm şeklidir.
• 2 yaştan önce: çocuklarda nesne sürekliliği olmadığı için, bir şeyin eksikliğini hissederler. Ölüm uzun süreli bir yolculuk olarak algılanır. Çocuğun bu süreçten sonra eksik bir yaşantısı olacağı için çocuk ölen kişinin hayali imgesini yaşatmaya çalışır. Her ne kadar bilinçli bir süreç söz konusu olmasa da bakım veren kişiden ayrılık çocuklarda ayrılık anksiyetesini tetikler.
• 3-5 yaş arasında: bu yaştaki çocuklar ölüm kavramını yaşamlarında fark ederler. Kuşların, böceklerin, bitkilerin öldüğü bilirler ancak bu ölümün bir geri dönüşü olduğunu zannederler. Babam öldü biliyorum ama telefonuda mı açmayacak şeklinde beklentileri olabilir. Bu dönemdeki çocuk ölümü geçici bir durum olarak görür ve ölümle ilgili soyut düşünceleri anlamakta güçlük çeker.
5 ile 10 yaş arasında: Beş-dokuz yaş arasında çocuk, ölümün gerçek olduğunu kavrar ancak kendi başına gelebileceğini düşünmez. On yaşından sonra ölümün kendi başına da gelebileceğini ve evrensel bir olgu olduğunu kavramaya başlar. Tepkilerini daha çok oyunlarda ve arkadaş arasındaki davranışlarda sergilerler
10-13 yaş arasında: ölümü anlarlar, kabul ederler ancak verdikleri yas tepkileri yetişkinlerinkinden farkıdır. Bitkilerin yada hayvanların ölümlerine tepki verirken, yakınlarının ölümüne tepki vermiyormuş gibi görünebilirler. Bunun nedeni bir hayvanın ölümüyle baş edebilirken, bir insanın ölümüyle yüzleşmek daha tehdit edicidir.
Ergenler zamanlarının önemli bir bölümünü ölüm hakkında felsefe yaparak, düşünüp, hayal kurarak geçirebilirler. “Hayat nedir ? “ , “Ölüm nedir ? “, “Ben kimim ?” gibi sorulara yanıt ararlar. Ölümü büyüleyici bir durum olarak değerlendirebilir ve kendi cenaze törenlerini hayal ederek, kimlerin geleceğini, kendilerini ne kadar kötü hissedeceklerini, sağken ölene karşı daha iyi davranmaları gerektiğine ilişkin pişmanlık duyacaklarını düşünebilirler.

ÇOCUKLARDA SIK GÖRÜLEN YAS TEPKİLERİ

6 Eylül 2015 Pazar

Masalın Aslı kitabı kütüphanenizde her yaş için mutlaka olmalı


        Vasıf Öngören’in kızı Aslı için hazırladığı, Almanya’da ve ilk basımı Almanca olarak yazılan tek çocuk kitabı. 2 kitaplık bir seri olarak basıldı. Lüksemburg da 1979 Kitap ödülü verildi. Aynı yıl Türkçe de basıldı .Öngören yazdığı tek masal kitabı olan Masalın Aslı  uygarlık ve üretim tarihini masallaştırışı ile benzersizdir… 2 kitap olarak basılmıştır.
       Masalın Aslı birbirini izleyen 10 masaldan oluşur. İlk 6 masalın yer aldığı 1.bölüm "Aydınlıktan Karanlığa" başlığını taşır. 4 masalın yer aldığı 2.bölüm ise "Karanlıktan Aydınlığa".
Masalları bir çocuk anlatır. Anlatmadan önce de masalı dinleyebilmenin ilk koşulunu açıklar, masalı on kişi dinlemek zorundadır. İkinci koşulsa masalı her öğrenenin on çocuğa daha anlatmasıdır.                                                            Çocukluk döneminden başlayarak her yaş döneminde  başucu kitabınız olmalıdır. İlkokul döneminde aileler,öğretmenler bunu çocuklara okumalıdır.Sizin ve çocuklarızın bir solukta okuyacağı bu kitap süper eğlenceli ve yaratıcı olan, seneler geçse tekrar tekrar okunası  bir kitaptır.kitaplarla mutlu kalın.    

Plastik ve KağıtTabaktan yapılan hayvan etkinlikleri.


Hazır satılan plastik ve kağıt tabaklardan çocuklarınızla odalarını şenlendirebileceğiniz etkinlikler, bunları ister duvarlarına yapıştırın. İsterseniz de İple yada kurdale ile tavandan asarak mobil yapabilirsiniz. Biz sınıfta bu minik tırtıldan sayı kavramı yaptık ve duvara yapıştırdık. Her dairenin içine eva süngerinden sayılar yazarak yaptık.
                                                               sevimli bir yengeç
                                                          Örümcekler bastı buraları.                                                                                                
         
             Çeşitli hayvan maskeleri.                         Çok








                       Deniz hayvanları

                          Çantalar, İyi eğlenceler.

5 Eylül 2015 Cumartesi

3 Eylül 2015 Perşembe

ÇOCUĞUNUZA MATEMATİĞİ BİRDE BÖYLE ÖĞRETİN

                                   
                                 
                                              Ne eğlenceli oyun hamuruyla rakamları yazıp 4 elmayıda ağaca koyduk.
 


  anahtarla (araba gibi top eşyalarla da oynayabilirsiniz) oyun hamuruyla yapılan bir etkinlik
                         
                             aaaa 2 yimi öğreniyorum anahtarlarla bütün eşyaları bana saydır anne.
1. sınfta çıkartma öğreniyorum annem panoyu hazırladı yuvarlaklarımı kesti on tane,bana çıkartma oyunu oynattı çok eğlendim.Aynı etkinliği farklı malzemelerle (fasülye,nohut, boncuk vb) toplama öğretirkende kullanabilirsiniz.                                          
  
                 Mandaların üstüne sayıları yazın dondurma çubuklarını kullanarak kendileri toplayıp çıkarsınlar.                                          iyi eğlenerek öğrenmeler hepinize.


2 Eylül 2015 Çarşamba

ÇOCUĞUNUZ OKULA HAZIR MI?


Eğer Çocuğunuz;
Sizden ayrı kalmaya alışmışsa, Özgüveni yerindeyse,Yaşına göre sorumluluk almaya istekliyse, Değişikliklere uyum sağlayabiliyorsa, Yaşıtları ve kendinden büyüklerle iletişim kurabiliyorsa,Kendini ifade edebiliyorsa, Algılama ve Dikkat becerileri yeterince gelişmişse,Başkalarını dinleyebiliyorsa okula alışmasında bir sorun olmayacaktır.dinleyebiliyorsa, Sağlık durumunda herhangi bir sorun yoksa okula alışmasında bir sorun olmayacaktır.


ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ (KORKUSU) OLUŞMAMASI İÇİN NE YAPABİLİRİZ?


       Çocuklar okula gelirken ailelerinin onlar üstünde bıraktığı etkiyi de beraberlerinde getirirler.çocuk, ailesi dışındaki insanlarla iletişime hazır değilse, ana babadan sonra öğretmenine güven duyması ve arkadaşları ile ilişkilerini geliştirecek adımlar atması zor olur.Okul korkusu yaşayan çocuklar; genellikle aile bağlarının çok sıkı olduğu yapılardan gelirler. Akıllı, uslu ve başarılı olmaya odaklanmış bu çocuklar sosyal onay almaya alışkındırlar. Bu çocuklarda başarılı olamama korkusu ve yetersizlik kaygısı had safhadadır. Bebekliklerinden itibaren aşırı özenle büyütülen ve anneye bağımlı hale gelen bu çocukların karşılaştıkları beklenmedik herhangi bir olumsuz durum okul fobisini başlatabilir,Peki bu durum oluşmaması için ne yapabiliriz?
      Çocuğa yönelik aşırı korumacı davranışlardan anne babanın uzak durması önleyici önlemlerin başında gelir.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...