18 Mayıs 2014 Pazar

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!...








Atatürk'ün Anıları - Ata'ya Küfür Eden Köylü

Atatürk'e hakaretten sanık bir köylü hakkında takibat yapılıyordu. Durumu Atatürk'e arz ettiler,
- Mahkemeye veriyoruz, dediler, size küfür etmiş. Atatürk sordu:
- Ben ne yapmışım ona? Evrakı tetkik edenler açıkladılar:

- Gazete kâğıdı ile sardığı sigarayı yakarken kâğıt tutuşmuş ta ondan.
Atatürk'e bunu söyleyen bir milletvekilidir. Atatürk sormuş,
- Siz hiç gazete kâğıdı ile sigara içtiniz mi?
- Hayır...
- Ben Trablus'tayken içmiştim, bilirim. Pek berbat şey. Köylü bana az küfretmiş. Siz bunun için onu mahkemeye vereceğinize, ona insan gibi sigara içmeyi sağlayınız!.

hoş görülü, yüce gönüllü ATATÜRK'ü özledik...Şimdikiler gibi tekme tokat dövülmüyor, tam tersi çözüm üretilip onun nedeni araştırılıyor. Adalet böyle birşeydir. Bu yazıyı okuduğum zaman hemen paylaşmalıyım diye düşündüm. Asil kanımızdaki mevcut kudret Atamızın bize olan güveninden gelmektedir. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...




19 MAYIS GENÇLİK VE SPOR BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...