8 Mayıs 2014 Perşembe

Çocugumuzun Güvenliğini Sağlamak için 14 güvenlik kuralına benim de ekleyeceklerim var

            
Çocuğunuza öğretin! 14 güvenlik kuralı
1- Yalnız yerler güvenli değil. Ben hep arkadaşlarımla oynarım! 
2- Tanımadığım kişilerden şeker, hediye almam! 
3- Ailemden izinsiz arabalara binmem! 
4- Yardım istersem, üniformalı birinden isterim! 
5- Kendi adımı, annemin, babamın adını bilirim. Telefon numaramızla adresimizi de bilirim! 
6- Su birikintisine, kuyu nehir veya denize yanımda yetişkin olmadan yaklaşmam ve girmem! 
7- İstemediğim şeylere hemen hayır derim! 

8- Tedirginsem, hemen oradan uzaklaşırım, kaçarım! 
9- Biri bana dokunduğunda kötü hissedersem, “Hayır, bana dokunma” derim! Bu benim en doğal hakkım.
10- Sesim alarmımdır benim. Tedirginsem, korkarsam hemen bağırırım! Çekinmem.
11- Başkalarıyla konuştuklarımı, aileme de söylerim! 
12- Bir yere gitmeden önce, aileme sorarım! 
13- Korkarsam, kendimi kötü hissedersem, hemen birine söylerim! 
14- Büyük biri benden yardım isterse, yardım etmeden ailemden önce izin alırım!
 Yakında yayınlanmaya başlayacak. Yavuz Bingöl ve Öykü Gürman'ın sosyal sorumluluk projesi çok önemli.
  • Çocugunuzu dudaklarından öpmeyin,bunu yaparak normal olarak algılamasına neden olursunuz.. 
  • Çocugunuzu polisle doktorla korkutarak büyütürseniz  yardım isteyemez
  • Hayır demeyi öğretinki ihyiyacı olduğunda kullansın.
  • Çocuk sizin tarafınızdan bile olsa dokunulmasını istemiyorsa saygı gösterin dokunmayın.
  • Akrabalarda dahil hiç kimsenin kucağına vermeyin gitmesi için zorlamayın.
  • İyi dokunuş ve kötü dokunuş arasındaki farkları ve yapacaklarını anlatın.

4 yorum:

  1. çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık. Çekiliş yapıyorum beklerim şekerim :))

    YanıtlaSil
  2. teşekkür edrim cnm .gelirim :))

    YanıtlaSil
  3. Cocuklar ve anne babalar icin onemli bir uyari

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...