3 Haziran 2014 Salı

KOZAN...





KOZAN ...
 Kozan, Adana ilinin bir ilçesidir. Adana ovasının Yukarı Ova denilen kısmında düz arazinin tepelik bölgeye geçtiği kesimde kurulmuş olup, il merkezine uzaklığı 69 km'dir. 



  



Neden Kozan diyenleriniz var gibi ; çünkü geçen hafta sonu bir öğretmen arkadaşımın nişanı için gittim. Ben Kozan'ı ilk defa gördüm .Bunca yıl Adana'da yaşamama rağmen hiç görmemiştim. Yolları çok rahattı  ve çok güzel dinlenme yerleri yapılmış yol üzerinde. Eğer hala içinizde görmeyenler varsa burayı mutlaka görmeli diye düşünüyorum. Kozanın hemen giriş kısmında balları meşhur olduğundan Bal evleri var ve burada isteyenlere satış yeri yapılmış. Kozan'ın tarihi yerleri de çok fazla Anavarza Kalesi, Yaverin Konağı ve eski taş camiler,kiliselere sahip bir tarih var bu ilçede..Yolunuz mutlaka bu ilçeye düşmeli bence, incir reçelleri, turunç reçelleriyle de meşhur bir ilçe...Ben arkadaşımın nişanına Kozan'ın 2 km. lik köyünde katıldım. Burası yeşillik konusunda bir cennet adeta..Kozan'a giderken yol üzerinde ayçiçek tarlaları gördüm. Çok güzellerdi. Kısacası bu hafta sonu mükemmel geçti. O kadar sağnak yağan yağmura rağmen  :))))) Mutlu kalın...Sevgiyle Kalın...












2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...