2 Haziran 2014 Pazartesi

Çocukla İletişimde Beş Soru


          KAALE ALINIYOR MUYUM?    Beni umursuyorlar mı?
          KABUL EDİLİYOR MUYUM?   Beni olduğum gibi yargılamadan kabul ediyorlar mı?
         DEĞERLİ MİYİM?    Beni eşsiz ve vazgeçilmez olarak görüyorlar mı?
          YETERLİ MİYİM?   Beni; becerikli, bir şeyler yapacak güçte görüyorlar mı?
          SEVİLMEYE LAYIK MIYIM? Beni olduğum gibi özleyip, benimle zaman geçirmek istiyorlar mı?

Çocuğumuzla iletişim kurarken verdiğimiz mesajlar çok önemlidir.

KORKU ORTAMI                                                SEVGİ ORTAMI

1- BEN YOKUM.                                                 1- BEN VARIM.
2- BEN KABUL EDİLMİYORUM.                     2- BEN KABUL EDİLİYORUM.
3- DEĞERLİ DEĞİLİM.                                     3- DEĞERLİYİM.
4- YETERSİZİM.                                                  4- YETERLİYİM.
5-SEVİLMİYORUM.                                            5- SEVİLİYORUM.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...